Maklumat Terkini

Kini Bekalan anak pokok dan daun kering Stevia bolehlah didapati di Sabah Dan Sarawak untuk maklumat lanjut sila hubungi zilla :0136445742 atau emailkan ke steviamelaka@gmail.com untuk mengetahui lokasi,harga dan pertanyaan.




PROMOSI ANAK POKOK STEVIA :
### PROMOSI TAHUN BARU 2012..BERBALOI-BALOI..CEPAT.. ###

Pembelian adalah

*RM350.00 pertray

...

Daun Kering Stevia RM 150/KG

CEPAT!!! CEPAT!!! PROMOSI !!




*Untuk maklumat lanjut hubungi
zilla :013-6445742(SABAH & SARAWAK) / zain(MELAKA) 0136221455

16 December 2010

Bolehkah stevia digunakan oleh pesakit diebetis? Apakah kelebihan stevia ?

“Stevia ialah pemanis yang mempunyai kesan yang sama seperti saccharine dan ianya boleh digunakan seperti mana mana gula tiruan yang lain. Kelebihan stevia ialah ianya datang dari sumber asli dan tidak toksik. Ia merupakan cubaan yang sangat baik kepada pesakit yang mempunyai penyakit diabetes”

Dr. Irwin Ziment
Professor of Medicine, University of California Los Angeles (UCLA), USA


Kegemukan

Kegemukan kebanyakan berlaku apabila makanan yang mempunyai bahan lemak yang tinggi tidak dibakar sebagai tenaga dan disimpan dibawah kulit. Proses metabolism badan yang menukarkan gula juga menjadikan proses ini berlaku.

Pengawalan kegemukan dapat dilakukan dengan penggunaan stevia secara konsisten dan mengurangkan penggunaan bahan berlemak. Menjadikan pembakaran bahan lemak yan tingal dibawah sel kulit akan berlaku dengan cepat.


Hiperaktif

Kebanyakan sel sel saraf akan di rangsang kembali dengan penggunaan stevia. Ini akan membantu dari segi pengawalan saraf saraf dan juga membentu penenangan diri pengguna. Ini akan membantu penyembuhan penyakit yang disebabkan oleh hiperaktif.

No comments:

Top Comment :
zilla. Powered by Blogger.